Bezorging & Retourneren
Bezorging
De levering van kantoormeubelen is in eigen beheer van Lamers Kantoormeubelen. Dit betekend dat wij zelf met eigen personeel en transportmiddelen de bezorging verzorgen. In enkele gevallen zoals leveringen naar het buitenland kan het voorkomen dat de bezorging uit handen wordt gegeven aan een derde partij. Hiervan zullen wij u dan op voorhand van in kennis stellen.
Alle bestellingen worden standaard afgeleverd op de begane grond, achter de eerste deur.
Bezorgkosten zijn € 29,50 per bestelling tot een order bedrag van € 325,- excl btw. Orders boven de € 325,- excl btw worden gratis geleverd binnen Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden.
Waddeneilanden
Voor transport naar de Waddeneilanden dient u rekening te houden met extra transportkosten van € 75,- exclusief btw.
Levertijd
Wij hanteren een standaard levertijd van 1 à 10 werkdagen. Zodra uw bestelling gereed is voor levering zal onze planning telefonisch contact met u opnemen om de verwachte bezorgdatum en tijd door te geven. Mocht het nodig of wenselijk zijn om van de standaard bezorgtijd af te wijken dan zullen we dit tijdig met u communiceren.
Montage
Gebruikte en refurbished kantoormeubelen
De meeste gebruikte kantoormeubelen worden gemonteerd geleverd omdat deze ook gemonteerd bij ons binnenkomen. Daarbij zijn kasten en bureaus in vele gevallen niet geschikt voor eenvoudige (de)montage. Indien er geen opties voor montage is kunt u ervan uitgaan dat het artikel gemonteerd bij u aangeleverd wordt. Wanneer er wel een optie voor montage is dan zal deze uit de volgende opties bestaan.
Gemonteerde levering
Een artikel wordt in zijn geheel geleverd. Een bureau komt bijvoorbeeld als gereed artikel uit de vrachtwagen en wordt bij u achter de voordeur geleverd.
Semi-gemonteerde levering
Bij semi gemonteerde levering is een deel van het artikel gemonteerd. Bijvoorbeeld door bij een refurbished bureau het onderstel gemonteerd te leveren, maar het nieuwe bureaublad los erbij te leveren.
Nieuwe kantoormeubelen
Bij de levering van nieuw kantoormeubilair zijn er maximaal drie opties voor de levering. Indien er geen keuze optie bij het product staat dan kunt u uitgaan van een gemonteerde levering.
Ongemonteerde levering
Bij de keuze voor ongemonteerde levering ontvangt u het artikel als losse onderdelen en kunt u deze zelf thuis of op kantoor monteren.
Semi-gemonteerde levering
Bij semi-gemonteerde levering wordt een deel van het artikel bij ons in de werkplaats gemonteerd. U kunt deze vervolgens zelf afmonteren op de gewenste locatie. Een voorbeeld van semi-montage is een bureau waarbij wij het onderstel/frame monteren zodat het frame en het blad geleverd worden. U dient zelf het blad nog op het frame te monteren.
Deze optie is vooral handig voor particulieren die bijvoorbeeld een thuiswerkplek bestellen die op een verdieping geplaatst wordt.
Gemonteerde levering
Bij gemonteerde levering wordt het hele artikel bij ons in de werkplaats gemonteerd en wordt deze als gereed artikel bij u afgeleverd. Wij monteren artikelen niet op de aflever locatie.
Mochten u vragen of onduidelijkheden betreft de levering hebben dan verzoeken wij u om contact met ons op te nemen.
Garantie & Retourbeleid
Lamers Kantoormeubelen streeft ernaar om altijd topkwaliteit kantoormeubilair te leveren, maar mocht er een keer iets gebeuren waardoor de kwaliteit niet is wat u van ons gewend bent dan zullen wij ten alle tijde proberen een gepaste oplossing te bieden.
Bij het leveren van uw bestelling dient u altijd een pakbon te tekenen voor ontvangst van de goederen. Mocht u bij het in ontvangst nemen van de goederen van mening zijn dat de verwachte en gewenste kwaliteitsnorm niet gehaald wordt dan dient u hier direct melding van te maken bij de bezorger. Lamers Kantoormeubelen zal vervolgens zo spoedig mogelijk contact opnemen om gezamenlijk tot een passende oplossing te komen.
Op aankopen van gebruikt meubilair bieden wij altijd een standaard garantie van 12 maanden op de technische werking. Kantoormeubelen worden voor levering standaard technisch gecontroleerd en netjes schoongemaakt.
In geval reparatie nodig is kunnen we er soms voor kiezen om een onderdeel te sturen of langs te komen voor de reparatie.
Product voldoet niet aan de verwachting
Lamers Kantoormeubelen doet zijn uiterste best om u goederen te leveren die overeenkomstig zijn met de getoonde kwaliteit op de foto's. Bij binnenkomst worden producten gecontroleerd op het technische functioneren, slijtage en uiterlijke kenmerken. Mocht het geleverde echter niet overeenkomstig zijn met wat er op de foto getoond wordt dan schrijft de wet voor dat u als consument binnen 2 maanden uw klacht kan indienen door middel van het formulier op de contactpagina.
Particuliere consumenten
U heeft als consument een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het ontvangen product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en indien mogelijk in originele verpakking geretourneerd worden. Wij retourneren het betaalde bedrag binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst.
Wet kopen op afstand
Sinds 1 februari 2001 is de wet 'kopen op afstand' van kracht. Binnen deze wet hebben consumenten een sterkere rechtspositie gekregen als het om kopen via internet gaat. Volgens de wet is er van kopen op afstand sprake wanneer consument en verkoper elkaar bij de aankoop niet hebben gezien. De volgende belangrijke uitbreidingen voor wat betreft de rechten van consumenten zijn in de wet kopen op afstand opgenomen: Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 14 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode in de originele verpakking terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen.
De afkoelingsperiode is niet van toepassing wanneer de bestelde / gekochte producten niet binnen het standaard assortiment van de webshop vallen en derhalve speciaal voor u bij een toeleverancier zijn besteld.
Annuleren bestelling
Mocht u uw bestelling wensen te annuleren, adviseren wij u zo spoedig mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice. Bij het annuleren van uw bestelling kunnen reeds gemaakte kosten t.b.v. uw bestelling in rekening gebracht worden.
Retourbeleid en garantie op nieuw meubilair
Wanneer u nieuw kantoormeubilair koopt dienen de producten bij aflevering / bezorging door u gecontroleerd te worden op eventuele beschadigingen en tekent u hier ook voor. Mocht er iets niet in orde zijn dan kunt u direct melden bij de bezorger of contact opnemen met de klantenservice.
Op aankopen van nieuw meubilair bieden wij een standaard garantie van 2 jaar tenzij anders aangegeven.
Klacht indienen
U kunt uw klacht indienen via ons retourformulier of via onze service pagina. Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar op 0570 - 547 041